Als Nederlands bedrijf is het logisch om animatievideo’s in het Nederlands te maken. Soms zijn er echter goede redenen om meer dan één taal te kiezen. Wanneer kies je Nederlands en wanneer steek je de grens over, zo los je het op.
Uw bedrijf is al actief in meerdere landen. In dit geval is de keuze eenvoudig. Als je in het buitenland actief bent en daar je producten of diensten verkoopt, kun je natuurlijk animatiefilmpjes maken in de daar gesproken talen. Zo kan een animatievideo een hele doelgroep bereiken. Ontwikkel geanimeerde video’s voor een groot bereik in 5 talen die veel worden gebruikt in internationale animatie video’s: Duits, Engels, Italiaans, Frans en Spaans. Internationaal bereik is voor veel bedrijven belangrijk. Ze willen een buitenlands publiek bereiken.
Een andere reden om geanimeerde video’s in een andere taal te maken, is om een buitenlands publiek aan te spreken. Soms wilt u dat uw boodschap in het buitenland gehoord wordt. Engels is het bekendste voorbeeld, maar ook internationaal wordt Spaans en Arabisch gesproken. Zo bereikt u tegen lage kosten grote doelgroepen. Aan de andere kant zijn dit soort geanimeerde video’s minder persoonlijk voor de kijker dan video’s in de moedertaal.